You are currently viewing Starttid MÅ bookes i Golfbox

Starttid MÅ bookes i Golfbox

• Alle som skal spille på banen booke seg inn i Golfbox (velg Hallingdal gk.) Dette gjelder uansett når på døgnet du skal spille.
  • Det er mange som golfer om dagen, og da er det viktig å ta hensyn til hverandre slik at alle kan få en best mulig opplevelse av runden. Golfbanen skal være til glede for alle medlemmer og gjester. Er du en stolt golfer så oppfører vi oss etter visse regler og etikette slik vi lærte det på golfkurset.
  • Nedenfor kan du se noen generelle råd for spill på banen:
    • Alle MÅ starte på hull 1.
    • Det er FORBUDT med trening (putting og slag) på golfbanen. Dette MÅ gjøres på treningsfeltet. Banen er kun for spill.
    • Rop «FORE» så HØYT du kan og med ÉN gang du ser at ditt slag kan være farlig for andre.
    • Forsikre deg om at ingen står tett inntil deg når du skal ta din prøvesving eller slå ditt slag.
    • Reparer nedslagsmerker og gjør det korrekt. Finner du ikke eget nedslagsmerke, så reparer du minst ett annet.
    • Oppslått torv skal legges tilbake og trykkes godt ned i underlaget.
    • Rak bunkeren etter deg og legg alltid raken i bunkeren med hodet i spilleretningen.
    • Full prøvesving skal tas utenfor tee. Tee er et begrenset og sårbart gressfelt.
    • Dersom du ser at banemannskapene arbeider. Vent på klarsignal før du slår ballen din.
    • Vær klar når det er din tur. Prøvesvingen kan du ta mens du venter.
    • Plasser utstyret ditt mot neste hull.
    • Slipp gjennom raskere spillere hvis det er plass foran.
    • Drivingrangen: Det blir borte mange baller hver dag. Det er IKKE lov å ta med baller fra rangen til spill på banen eller for trening utenom drivingrange og puttinggreen.

Har du spørsmål kan du kontakte Bent på mail bent@golfalpin.no eller telefon 934 57 125.
Når klubbhuset er stengt kan Greenfee betales og legges i konvolutt med navn, klubb samt HCP i postkasse ved siden av døren til klubbhuset. Du kan også betale med VIPPS til 702726