Klubbkvalifiseringen til Nordea Pairs ble spilt søndag, og det ble ett jevnt oppgjør, der
ingen ting var Vinnereavgjort før siste putten var satt.
Jan Torseth/Knut R Lerskallen åpnet forrykende og tok en tidlig ledelse på de 4 første hullene, men i dette spillet snur det fort. Etter en litt forsiktig åpning, kom også Svenn Inge Skulstad/Torleiv Brekko sterkt tilbake, og etter 15 hull var det de som hadde tatt en liten ledelse. På par 5 hullet, nr 16, tok banen hevn på de to sistnevnte og med par på begge lag på hull 17, ble det ekstra spennende på hull 18. Når så Lerskallen måtte ty til andreballen på utslaget, var det opp til Torseth å redde æren. Etter å ha vært både til venstre og høyre, og også reddet seg fra vannhinder, kom han i hullet på 6 slag. Det gav Torseth/Lerskallen ett poeng, akkurat det som var nødvendig for å vinne. Vi gratulerer!